Gepubliceerd op

Goedkoper is achteraf vaak duurder

ICT is vaak een grote kostenpost, maar wist je dat het vaak slimmer kan? Bedrijven claimen vaak dat zij het "voor de goedkoopste prijs" leveren, maar is dat wel echt zo?

Vaak wordt er standaard een goedkope laptop aangeboden of worden een aantal softwarepakketten door elkaar aangeboden. Dit schept vaak verwarring voor de klant en het personeel. Goedkope laptops klinken vaak aantrekkelijk, maar vaak zijn deze laptops duurder. Dat klinkt raar hè, ik zal een voorbeeld geven.

Deze laptops worden snel traag of het werkgeheugen raakt vol. Je belt voor support en wordt tegen een hoog uurtarief geholpen. Er gaat nog eens een onderdeel kapot, welke dan moet worden vervangen. Weer hoge kosten, potentiële lange reparatie wachttijd en een hoog uurtarief voor het vervangen van het onderdeel. Wanneer je deze kosten bij elkaar optelt, ben je vaak duurder uit dan wanneer je een duurdere laptop koopt, die langer meegaat.

Bedrijven willen zo snel een project opleveren maar past dit wel bij de klant? FourFusion vindt dat er naar het gehele plaatje gekeken moet worden. We kijken welke laptops voldoen aan de eisen van de klant en geven, wanneer mogelijk, opties in verschillende prijsklassen. We kijken welke software er nodig is en of de klant en het personeel hier al kennis van hebben. Als deze kennis nog niet aanwezig is, kijken wij naar de mogelijkheden op het gebied van trainingen of het aanleveren van een handleiding.

Tags: IT